08-10.06.2020r. WAKACJE TUŻ-TUŻ…

Drogie Dzieci! W tym tygodniu porozmawiacie na temat wakacji, biwaków i różnych typów krajobrazów. Dowiecie się, czym wyróżnia się krajobraz górski i jakie są jego charakterystyczne elementy (gwara, góral, hala, oscypek, kozica, świstak, niedźwiedź brunatny). Zbierzecie informacje na temat cech krajobrazu nadmorskiego. Zastanowicie się m.in. nad tym, dlaczego morze jest niebezpieczne i kto na plaży dba o nasze bezpieczeństwo. Rozwiążecie zagadki dotyczące plaży. Porozmawiacie także na temat rzeki, tego, jaka jest woda w rzece i kto w niej mieszka, a także tego, jak należy zachowywać się w pobliżu ogniska. Zastanowicie się, co powinniśmy ze sobą zabrać, jadąc na biwak i co można na nim robić. Będziecie doskonalić umiejętność przeliczania w zakresie 10. Podczas zabaw matematycznych będziecie dokładać, odkładać, klasyfikować, przeliczać i stopniować wielkość w zakresie 10. Podejmiecie próby czytania globalnego wybranych wyrazów.

Drodzy Rodzice! Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

Warto zwracać uwagę dzieci na wszelkie zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji – omawiać znaki i piktogramy informujące o zalecanych sposobach zachowania w różnych miejscach odwiedzanych w wakacje, przypomnieć numery alarmowe i sposób wzywania pomocy. Warto wspólnie przygotować się do wakacji – przeglądać przewodniki, informatory, mapy, wspólnie ustalać plan wycieczek (nawet w najbliższej okolicy). Warto zachęcić dziecko do samodzielnego spakowania swoich rzeczy przed podróżą. Podczas rozmów na temat pójścia dziecka do pierwszej klasy warto budować w nim pozytywny obraz szkoły, lecz jej nie idealizować, a tym bardziej nie straszyć dziecka szkołą. Warto rozmawiać z dzieckiem na temat jego oczekiwań i obaw związanych z rozpoczęciem nowego etapu edukacyjnego. Dobrym pomysłem jest wspólne gromadzenie wyprawki szkolnej.

Proponowane ćwiczenia w ciągu tygodnia:

„Rzeka” – rozmowa z dziećmi na temat wiersza Krzysztofa Roguskiego – tworzenie pojęcia rzeka.

„Sokole oko” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.24.

„Przekładanie kamieni” – zabawa ruchowa z piłką.

„Wszystko słyszę” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Cz 76 – ćwiczenia syntezy słuchowej.

„W górach” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem W 55.

„Tropiciele nad jeziorem” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.25 – kodowanie i dekodowanie czynności matematycznych.

„Przejście przez rzekę” – zabawa z elementem skoku.

„Co robimy na wakacjach?” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Cz 77 – ćwiczenia w czytaniu.

„Na plaży” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem W 54.

„Nad morzem” – rozmowa z dziećmi – wyróżnianie charakterystycznych cech krajobrazu nadmorskiego.

„Idzie rak-nieborak” – zabawa grafomotoryczna z wykorzystaniem PiL 74 – ćwiczenia koordynacji ruchowo-słuchowej.

„Plażowe liczenie” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.26 – ćwiczenia w przeliczaniu.

„Nad rzeką” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.27– ćwiczenia w liczeniu.

„Ryby w rzece” – zabawa plastyczna.

„Supełek i ryby” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem PiL 75 – kodowanie i dekodowanie czynności matematycznych.

„Raki” – zabawa na czworaka.

„Przy ognisku” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.28 – ćwiczenia pamięci wzrokowej.

„W drodze na biwak” – rysowanie gry ścianki.

Dorota Szydło