01-05.06.2020r. DZIEŃ DZIECKA

Drogie Dzieci! W tym tygodniu będziecie rozmawiać na temat praw dziecka. Dowiecie się, że istnieje organizacja, która się nimi zajmuje (UNICEF) i która stworzyła Konwencję Praw Dziecka. Dowiecie się także, kim jest Rzecznik Praw Dziecka. Będziecie malować krainę szczęśliwych dzieci. Zastanowicie się, w czym są podobne i czym różnią się dzieci z różnych krajów. Wymyślicie własne sposoby na nudę, a także porozmawiacie na temat tego, kogo możemy nazwać przyjacielem i dlaczego warto mieć przyjaciół. Będziecie ćwiczyć przeliczanie w zakresie 10, dokładać i odkładać elementy tak, by była ich podana liczba. Poznacie literę h, H, jak hamak lub Helena.

Drodzy Rodzice! Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko? Aby utrwalić wiadomości o prawach dziecka możecie Państwo wspólnie z dzieckiem przeczytać książkę lub inną publikację o prawach dziecka. Codzienne aktywności i zdarzenia będą również dobrym pretekstem do rozmowy i do utrwalania wiedzy o prawach dziecka. Warto podkreślać, że prawa zawsze idą w parze z obowiązkami, wspólnie ustalić codzienne obowiązki dziecka. Podczas rozmowy na temat dzieci (i dorosłych) innej narodowości warto zwracać uwagę na to, co nas łączy.

Proponowane ćwiczenia w ciągu tygodnia:

„H jak hamak” – zabawa dydaktyczna; wprowadzenie litery h, H z wykorzystaniem KP4.19 – rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej.

„Bańki mydlane” – słomki, patyczki do dmuchania baniek, woda, pojemniki oraz mydło w płynie. Dzieci samodzielnie przygotowują roztwór, którym później bawią się w dowolny sposób.

„Mam prawo do…” – zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza Jarosława Poloczka z wykorzystaniem KP4.20 – rozwijanie świadomości społecznej dzieci.

„Paluszkowe zabawy” – zabawy grafomotoryczne z wykorzystaniem PiL 72 – ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej.

„Domino sylabowe” – zabawa dydaktyczna; sylaby z W 50–54

Dziecko rozpoczyna zabawę, kładąc dowolną sylabę. Dorosły dokłada swoją tak, by powstał dowolny wyraz. Uczestnicy dokładają sylaby na zmianę. Ostatnia sylaba wyrazu jest zarazem pierwszą sylabą następnego wyrazu –układanie wyrazów dwusylabowych.

„Nowa dziewczynka” – rozmowa z dziećmi na temat opowiadania; wykonanie ćwiczeń w KP4.21 – ćwiczenia w czytaniu.

„Koledzy z dalekich krajów” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Cz 74 – ćwiczenia w czytaniu.

„Wizytówki” – zabawa dydaktyczna; litery z rozsypanki (W 45–47). Dziecko układa z rozsypanki imiona koleżanek i kolegów.

„Mój sposób na nudę” – rozmowa z dziećmi, dywanik pomysłów.

„Zabawy z Supełkiem” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.22.

„Czytam i liczę” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem PiL 73– ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem.

„Czytam i liczę” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem PiL 73. Dzieci wykonują ćwiczenia w PiL 73. Samodzielnie odczytują zdania, wpisują liczby i przeliczają na palcach.

„Lubię” – zabawa plastyczna. Dzieci rysują na kartkach siebie podczas ulubionego zajęcia. Po wykonaniu pracy, opowiadają o jej treści i nadają jej tytuł.

„Supełek na Hawajach” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Cz 75 – ćwiczenia w czytaniu.

„Przyjaciele Pak i Supełek” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.23 – rozwijanie myślenia logicznego i sprawności grafomotorycznej.

„Taniec Hula” – zabawa ruchowa – ćwiczenia sprawności ruchowej. Dzieci mają obręcze hula-hop i starają się obracać je na biodrach.

Dorota Szydło