25-29.05.2020r. MAMA I TATA

Drogie Dzieci! W tym tygodniu będziecie rozmawiać na temat rodziny i różnych zawodów wykonywanych przez rodziców. Zastanowicie się też, jak możecie pomagać rodzicom w domowych obowiązkach. Rozwiążecie zagadki na temat urządzeń domowych, nauczycie się czytać globalnie ich nazwy. Będziecie rysować portrety swoich najbliższych i rodziców przy pracy. Przygotujecie laurki dla rodziców.

„Rodzina” – rozmowa z dziećmi na temat ich obserwacji i ilustracji w KP4.10 – swobodne wypowiedzi dzieci.

„Odbicie w lustrze” – zabawa ruchowo-naśladowcza; ćwiczenia koncentracji uwagi. „Moja wesoła rodzina” – zabawa grafomotoryczna z wykorzystaniem PiL 68; przygotowanie do pisania.

„Geometryczne obrazki” – zabawa dydaktyczna – rozwijanie percepcji wzrokowej- elementy tangramu z W 21–22 i wzory do ich układania.

„Korale dla mamy” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.11 – rozwijanie myślenia matematycznego.

„Rodzice przy pracy” – zabawa plastyczna – przekazywanie wiedzy o świecie za pomocą plastycznych środków wyrazu.

„Zgaduj – zgadula” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kompletu liczb i znaków z W 48–49.

„Domowi pomocnicy” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.12 – tworzenie pojęcia na podstawie definicji; czytanie globalne wyrazów; rozumienie konieczności zakazu korzystania przez dzieci z urządzeń elektrycznych.

„Praca mrówek” – zabawa na czworakach.

„Domowe porządki” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem PiL 69 – ćwiczenia w dodawaniu. Zabawa dydaktyczna z Cz 70–71; ćwiczenia w czytaniu.

„Laurka dla rodziców” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.13 – ćwiczenia w czytaniu.

„Jagody do kosza” – zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania.

„Kwiatki dla mamy i taty” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem W 40–41 – działanie wg instrukcji słowo-obrazkowej.

Drodzy Rodzice!

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

Aby utrwalić wiadomości o rodzinie, możecie Państwo przeglądać fotografie i powtarzać nazwy związane z pokrewieństwem: siostra, brat, wujek, ciocia itp. Warto też podczas codziennych aktywności utrwalać orientację dziecka w przestrzeni w odniesieniu do własnego ciała i innych obiektów (moja prawa / lewa strona – czyjaś prawa / lewa strona), wspólnie przeliczać, dodawać i odejmować obiekty w najbliższym otoczeniu, zachęcać dzieci do odczytywania prostych tekstów.

Dorota Szydło