Pomysły dla rodziców, jak spędzać czas z dzieckiem:

05-08.05.2020r. KTO TY JESTEŚ?

– Ten tydzień przeznaczony jest na poznawanie Polski – jej legend i symboli. Dowiecie się, jak wygląda mapa Polski i co możemy z niej odczytać. Podążając szlakiem Wisły, poznawać będziecie kolejne miasta oraz ich najbardziej znane zabytki. Dowiecie się, że Polska leży w Europie, stolicą Polski jest Warszawa, w polskim godle jest orzeł biały, a flaga Polski jest biało-czerwona. Poznacie hymn Polski, posłuchacie także hymnu Unii Europejskiej (youtube.com). Poznacie literę f, F, jak flaga lub Franek.

– KP 3.29 – dopasowywanie zdań do obrazka, ćwiczenia w czytaniu;
– KP 3.30 – prezentacja liter f, F na podstawie wyrazów: flaga, Franek;
– PLAC ZABAW- literka f, F;
– KP 3.31 – łączenie w pary zdjęć i cieni obiektów związanych z Warszawą, czytanie i nalepianie zdania o Warszawie, odczytywanie zdań o Warszawie,
– KP 3.32 – odszukiwanie flagi Unii Europejskiej,
– PiL 62 – ćwiczenia w pisaniu litery f po śladzie,
– PiL 63 – ćwiczenia orientacji na kartce,
– Cz 62–63 – ćwiczenia w czytaniu; odczytywanie nazw państw.

-Zabawa w odszukiwanie w otoczeniu symboli związanych z Polską lub polskimi miastami.

– „Płynie Wisła”-internet- KARAOKE dla dzieci www.letsing.p

– Zabawa z mapą – rozmowa na temat miejsc, w których mieszkają dalsi członkowie rodziny, miejsc, które chciałoby się odwiedzić.

– „Moje godło” – zabawa dydaktyczna. Dzieci odrysowują swoje dłonie na kartkach papieru, zwracają uwagę na to, by palce były rozchylone i aby na kartce zmieściły się obie dłonie. Następnie z wyciętych z gazet liter przyklejają swoje imiona, ozdabiają prace, dorysowują, doklejają różne elementy.

– „Zwiedzamy Polskę” – opowieść ruchowa. Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie podanym przez dorosłego (wyklaskiwanie, instrument perkusyjny). Na przerwę dorosły podaje miejsce, w jakim znajdują się dzieci, np.: Góry! A dzieci naśladują czynności, jakie tam można wykonywać (np. jazda na nartach).

– „Zabawy z mapą Polski” – prezentacja mapy Polski – próby czytania globalnego nazw miast położonych wzdłuż Wisły.

– „Nasza Polska” – praca plastyczna- kartony, farby- każde dziecko maluje wybrany rejon Polski – np. góry, morze, równiny, duże miasta, swoją wieś- dzieci mogą podpisać swoje prace, wykorzystując litery z W 45–47.

– Wspólne przygotowanie potraw charakterystycznych dla wybranych państw europejskich, np. sałatki greckiej.

Dorota Szydło