Pomysły dla rodziców, jak spędzać czas z dzieckiem:

20-24.04.2020r. PRACA ROLNIKA

– Oglądanie i nazywanie różnych rodzajów pieczywa. „Jaki to chleb?” – zabawa dydaktyczna rozwijająca zmysł smaku. Rozpoznawanie rodzaju pieczywa po smaku- jakie to pieczywo: chleb biały, razowy, bułka, rogal, bułka maślana.

– Wspólne przygotowanie i pieczenie chleba.

– Zabawy w dokładanie elementów tak, by było ich 8, i odkładanie elementów tak, by zostało ich 8.

– Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek i w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter.

– Czytanie książek – opowiadań i wierszy.

– „Wiatraczki” – zabawa ruchowa. Dorosły podaje rytm, dziecko go wystukuje. Na przerwę dziecko zamienia się w wiatraczek i obraca się w miejscu dookoła własnej osi z rękoma wyciągniętymi w bok.

„Rysujemy litery” – zabawa grafomotoryczna. Dorosły wysypuje na talerzyki produkty pochodzenia zbożowego (w niewielkiej ilości): mąka, kasza jęczmienna, kasza jaglana, kasza gryczana, kasza manna, płatki kukurydziane i owsiane (po jednym rodzaju na oddzielnym talerzyku). Dziecko pisze na wysypanym produkcie swoje imię i określa, na którym pisało się najlepiej, który był przyjemny, a który nie itp.

-„We młynie” – praca plastyczna metodą wysypywanki. Kontur młyna wiatrowego, różne rodzaje kasz (z poprzedniego ćwiczenia), klej. Dziecko samodzielnie komponuje pracę.

– „Traktory” – gimnastyka buzi i języka. Dzieci czubkiem języka dotykają do górnego podniebienia, wprawiają język w drgania, naśladują odgłos wydawany przez traktor.

Dorota Szydło